Zakładając agencję marketingu prawniczego LexLocal w październiku 2020 roku od samego początku przyświecał nam jeden cel, dostarczenie prawnikom realnych rezultatów w postaci nowych Klientów na ich usługi prawne bez potrzeby wydawania ogromnych pieniędzy na marketing. Przez te 4 lata pomogliśmy wielu Klientom w całej Polsce – adwokatom, radcom prawnym i notariuszom, budując ich pozycję w wyszukiwarce Google w swoich miastach z wykorzystaniem prostego narzędzia, jakim jest Wizytówka Google.
Dziś podzielimy się z Wami historią sukcesu jednego z naszych pierwszych Klientów, notariusza z miasta wojewódzkiego, który w 3 miesiące przeszedł kompletną metamorfozę, a jego telefon rozgrzał się do czerwoności. Jak tego dokonaliśmy? Wykorzystaliśmy wszystkie nasze sprawdzone i działające metody do optymalizacji Wizytówki Google, które oferujemy Klientom w ramach pakietu podstawowego, o którym więcej dowiesz się tutaj.
Jak nasza autorska metoda zmieniła życie notariusza?
Już na samym starcie rozmów z Klientem w postaci notariusza pojawiły się obiekcje na temat możliwości skorzystania przez niego z naszych usług. Wielu notariuszy wciąż boi się założyć swoją stronę internetową, prowadzić media społecznościowe czy posiadać Wizytówkę Google w obawie przed możliwością utracenia prawa do wykonywania zawodu za złamanie kodeksu norm etycznych. Zupełnie niepotrzebnie! Zadaniem Wizytówki Google jest przede wszystkim informowanie o istnieniu i prowadzeniu praktyki prawnej przez danego rejenta. W naszym przypadku notariusza z miasta wojewódzkiego.
Po przełamaniu pierwszych lodów i podpisaniu umowy na czas nieokreślony z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia, co jest rzadkością, jeśli chodzi o tę usługę w Polsce (agencje marketingowe zazwyczaj związują klientów umowami na 18 miesięcy), zaczęliśmy działać.
Nasz proces współpracy rozpoczynamy od dogłębnego zbadania słów kluczowych, pod którymi usługi notarialne wyszukiwane są na danym obszarze. Korzystamy do tego z kilku narzędzi, a jednym z nich jest bezpłatny Google Keyword Planner.
Wiedząc już, czego szukają internauci w tym konkretnym mieście, mamy pewność, że nie będziemy błądzić. Zawsze operujemy na policzalnych danych, aby klient wiedział na co może liczyć, decydując się na współpracę z naszą agencją marketingu prawniczego.
Po zaznajomieniu się z najczęściej wyszukiwanymi hasłami, wzięliśmy się za przejrzenie działań prowadzonych przez konkurencyjne kancelarie notarialne. Tych w mieście było ponad 20, a pozycja naszego Klienta nie była zbyt wysoka. Nie wyglądała nawet dobrze, bowiem w całym mieście świeciły się pomarańczowe i czerwone punkty na mapie. Musieliśmy szybko zacząć działać!
Zauważyliśmy, że mimo posiadania dużej ilości opinii przez konkurencyjne kancelarie notarialne, te są pozyskane dość dawno. Dlatego od razu zaczęliśmy działać z naszym Klientem, odpowiednio go motywując do pozyskiwania opinii. Nie chodziło nam o dostarczenie 100 nowych opinii w ciągu 7 dni, bo te działania algorytm Google uznałby za podejrzane i mógłby zablokować Wizytówkę Google naszej Kancelarii Notarialnej. Wytłumaczyliśmy rejentowi jak jest to ważne i poprosiliśmy o pozyskanie opinii w miarę możliwości. Tych nie było wcale wiele, bo około 10 na przestrzeni 3 miesięcy.
Podzieliliśmy się także naszym ebookiem zatytułowanym “Jak hurtowo pozyskiwać opinie dla kancelarii prawnej”, który możesz nabyć w tym momencie za 49 złotych.
Mając tę wiedzę i dobrze skalibrowanego Klienta, przystąpiliśmy do działania. Optymalizację Wizytówki Google rozpoczęliśmy od zmiany nazwy, aby ta była jak najbardziej odzwierciedlająca aktualny stan rzeczy i odpowiadała wprost na potrzeby Klienta. Następnie wzięliśmy się za prawidłowe ustawienie kategorii. Jest to niezwykle ważne, bowiem to właśnie w tym miejscu najwięcej osób popełnia błąd.
Mając wcześniej przygotowany zbiór słów kluczowych przystąpiliśmy do pisania opisu w taki sposób, aby był on jednocześnie profesjonalny, ale też łatwy do przeczytania przez potencjalnych Klientów. W końcu to właśnie oni, a nie inni prawnicy będą go czytać, zanim zdecydują się wykonać telefon lub umówić wizytę.
Bazując na informacjach znajdujących się na stronie internetowej kancelarii notarialnej naszego Klienta (jeśli takowej nie posiadasz, umów się z nami na bezpłatną konsultację, a być może zbudujemy ją dla Ciebie!), stworzyliśmy czytelną listę usług oraz produktów wraz z rozbudowanymi opisami oraz linkowaniem do odpowiednich podstron na stronie internetowej. Dzięki temu do syta nakarmiliśmy algorytm Google.
W kolejnej fazie, wykorzystując naszą sieć kontaktów zakupiliśmy linki zewnętrzne w zaprzyjaźnionej agencji, posiadającej domeny z wysokim autorytetem. Dzięki temu zwiększyliśmy wiarygodność Wizytówki Google, a co za tym idzie podnieśliśmy jej widoczność.
Żeby nie stracić pozycji, ale także regularnie informować algorytm Google, że firma funkcjonuje, na bazie przygotowanych wcześniej słów kluczowych, przygotowaliśmy 52 wpisy wraz z grafikami, które publikujemy każdego miesiąca w ilości 4. W ten sposób Klient nie musi się martwić, że jego pozycja spadnie z dnia na dzień, gdy zapomni mu się o pozyskiwaniu nowych opinii. To także świetne miejsce do dzielenia się wiedzą i budowania autorytetu wśród społeczności lokalnej. W końcu mając do wyboru notariusza, który regularnie publikuje treści a takiego, który ma zaniedbaną prezentację w internecie, wybór jest oczywisty.
Znalezienie się wśród trzech pierwszych wyników Google na hasło “notariusz + nazwa miejscowości” to mokry sen wielu rejentów w całej Polsce. Nie bez powodu. Często może on zmienić życie, o czym wielokrotnie przekonaliśmy się, odbierając na przestrzeni ostatnich 4 lat wiele telefonów od zadowolonych klientów, dziękujących nam za zajęcie się ich Wizytówką Google. Zmiana była kosmiczna, bowiem od 20 telefonów w miesiącu, nasz Klient otrzymuje teraz regularnie 60+ każdego miesiąca! A to tylko te, które rejestruje Google, bowiem są wykonane przez kliknięcie na numer telefonu widoczny na Wizytówce Google. Tych niezarejestrowanych jest znacznie więcej!
Ta historia sukcesu naszego notariusza z miasta wojewódzkiego świadczy o skuteczności naszej autorskiej metody. Jednakże nie zawsze tak było. To te 4 lata prób i błędów pozwoliły nam wypracować działający i powtarzalny zestaw umiejętności, które teraz wdrażamy we wszystkich kancelariach prawnych w całej Polsce. Wykorzystując naszą wiedzę pomogliśmy rejentowi zbudować silną pozycję w swojej miejscowości w zaledwie 3 miesiące, zaczynając od praktycznie zerowej widoczności. Ta historia nie tylko mówi o naszej skuteczności, ale przede wszystkim ludzkim podejściu do Klienta, w którym zawsze widzimy drugą osobę w potrzebie.