Adwokaci i radcowie prawni w Polsce, w odróżnieniu od ich zachodnich odpowiedników, zazwyczaj wybierają prowadzenie swojej praktyki prawnej dla ogółu społeczeństwa. Nie jest to podejście złe, bowiem w związku z tym trafia do nich większa liczba zapytań od Klientów. Jednakże, jeśli nie chcesz się zajmować sprawami karnymi, a uważasz, że Twoim konikiem są sprawy rodzinne, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby tę kategorię potencjalnych Klientów zawęzić.
Właśnie w ten sposób rozpoczęliśmy współpracę z jedną z radczyni prawnych w mieście wojewódzkim, która chciała otrzymywać tylko i wyłącznie zapytania dotyczące rozwodów. Sama fraza “rozwód” w Polsce wpisywana jest X razy, co jest jednym z największych wolumenów wyszukiwania w naszym kraju.
Jak było?
Współpracę rozpoczęliśmy 3 miesiące temu i początkowy stan nie był najlepszy. Pozycja w miejscu wykonywania swojej praktyki prawnej naszego klienta znajdowała się na drugim miejscu. Jest to świetny wynik, bowiem jak podaje samo Google ponad 80% potencjalnych Klientów wybiera usługodawcę spośród TOP 3 wyników wyszukiwania. Jednakże zmartwił nas fakt, iż w najbliższej okolicy wszystkie pozycje były zaznaczone na czerwono i sygnalizowały, że jest bardzo źle – 20+ pozycja. Oznacza ona, że potencjalni Klienci, którzy byli oddaleni od miejsca praktyki prawnej naszego Klienta nie byli w stanie znaleźć informacji na temat możliwości skonsultowania się w sprawie rozwodu, a co za tym idzie z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie podjęliby współpracy.
Co zrobiliśmy?
W pierwszym etapie dokonaliśmy audytu wizytówki Google Klienta. Zaczęliśmy od zmiany kategorii głównej z „prawnik” na „adwokat rozwodowy”. Dzięki temu potencjalni Klienci mają pewność, że jeśli chcą skorzystać z pomocy prawnej w przypadku rozwodu, to skorzystają z usług naszego Klienta. Pomyśl sobie o lekarzu. Jeśli boli Cię serce nie idziesz do lekarza ogólnego, lecz wybierasz kardiologa. Tak samo jest w przypadku usług prawnych. Potencjalni Klienci wolą wybierać osoby specjalizujące się w wąskiej dziedzinie. Dzięki temu jako Klienci mamy pewność, że zostaniemy należycie obsłużeni. Podobnie jest w przypadku naszej agencji marketingu prawniczego. Obsługujemy tylko i wyłącznie Klientów będących adwokatami, radcami prawnymi i notariuszami.
Następnie widząc, co jest ustawione dobrze, co wymaga poprawy, przystąpiliśmy do analizy słów kluczowych. Dzięki bezpłatnemu narzędziu Google Keyword Planner przygotowaliśmy zbiór tematów, wokół których chcemy się poruszać w naszej strategii treści dla wizytówki Google naszego Klienta – radcy prawnego specjalizującego się w sprawach rozwodowych. Idąc dalej przygotowaliśmy wszystkie niezbędne opisy, o których wielu prawników zapomina. Ustawiliśmy zakładki usługi oraz produkty, a także dodaliśmy atrybuty do wizytówki Google. W tym jeden, który jest bardzo premiowany, mianowicie – firma identyfikująca się jako należąca do kobiety.
Co osiągnęliśmy?
Już po pierwszym miesiącu współpracy zauważyliśmy, że pozycje, które do tej pory zaznaczone były na czerwono, zmieniły kolor na zielony. Nawet pomimo niepozyskania przez naszego Klienta wielu opinii, które są ważnym czynnikiem rankingujących. Na nasze szczęście konkurencyjne kancelarie w mieście wojewódzkim naszego Klienta lekceważą narzędzie marketingowe, jakim jest wizytówka Google. Dzięki dobrze przeprowadzonej optymalizacji, pozyskaniu linków zewnętrznych oraz regularnym pracom nad publikowaniem treści związanych ze słowami kluczowymi, które dotyczą rozwodów, sprawiliśmy, że po krótkim czasie, jakim są zaledwie 3 miesiące współpracy, wizytówka Google naszego Klienta znalazła się na pozycjach 1-3 w całym mieście. Tym samym dominując tę kategorię. Dziś już z pewnością możemy powiedzieć, że jeśli ktoś będzie planował wziąć rozwód w tej miejscowości to skorzysta z usług naszego Klienta.